Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kemampuan Pelayanan Koperasi Serta Dampaknya Terhadap Loyalitas Pelangganan Anggota

DSpace/Manakin Repository

Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kemampuan Pelayanan Koperasi Serta Dampaknya Terhadap Loyalitas Pelangganan Anggota

Show full item record

Title: Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kemampuan Pelayanan Koperasi Serta Dampaknya Terhadap Loyalitas Pelangganan Anggota
Author: Fatimah
Abstract: The aim of this study was to analyze the factors that affect the service ability toward loyalty of members patronage and its difference between Koperasi Pegawai Negeri (KPN) and Koperasi Karyawan (Kopkar) in South Sumatera Province. This study was done at 25 KPN and 15 Kopkar in four regencies and cities in South Sumatera Province. The method of sample selection was Cluster Random Sampling. The first is to determine the regency and city sample, second to select in determine of KPN and Kopkar which must be observed, and the third is to determine the members of KPN and Kopkar that will be researched. The tool of analysis used was linear regression, Chow-test, and Different-test. The outcome of the test of the first hypothesis shown that the service ability for all affected by dedication and ability of director board, manager, supervisor board, and also levying of capital intern, levying of capital extern, and construction of government, and for partial that dedication and ability of supervisor board not affect to service ability of cooperative, and there are different affect factors that affecting service ability between KPN and Kopkar. The outcome of the testing of the second hypothesis shown that service ability affecting loyalty of members patronage, and there are different affect of service ability to loyalty of members patronage between KPN and Kopkar. The outcome of the third hypothesis shown that there are different mean of rate ser vice ability of cooperative, loyalty members patronage, dedication and ability board of director , manager, bord of supervisor , and also levying of internal capital between KPN and Kopkar
Description: Penelitian bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi kemampuan pelayanan koperasi terhadap loyalitas pelangganan anggota serta perbedaan pengaruh tersebut antara Koperasi Pegawai Negeri (KPN) dengan Koperasi Karyawan (Kopkar) di Propinsi Sumatera Selatan. Penelitian dilakukan terhadap 25 unit KPN dan 15 unit Kopkar di empat kabupaten dan kota di Propinsi Sumatera Selatan. Pemilihan sampel dilakukan dengan metode Cluster Random Sampling. Pertama menentukan kabupaten dan kota, kedua menentukan KPN dan Kopkar yang menjadi objek penelitian, ketiga menentukan anggota dari koperasi yang terpilih. Alat analisis yang digunakan adalah regresi linier, Chow-test, dan uji beda Pengujian yang dilakukan terhadap hipotesis pertama menunjukkan bahwa kemampuan pelayanan koperasi secara bersama-sama dipengaruhi oleh dedikasi dan kemampuan pengurus, manajer, pengawas, serta pengadaan modal intern, modal ekstern, dan pembinaan oleh pemerintah, sedangkan secara parsial dedikasi dan kemampuan pengawas tidak berpengaruh terhadap kemampuan pelayanan koperasi, dan terdapat perbedaan pengaruh faktor-faktor yang mempengaruhi kemampuan pelayanan koperasi antara KPN dengan Kopkar Pengujian hipotesis kedua menunjukkan bahwa kemampuan pelayanan koperasi mempengaruhi loyalitas pelangganan anggota , dan terdapat perbedaan pengaruh kemampuan pelayanan koperasi terhadap loyalitas pelangganan anggota antara KPN dengan Kopkar. Pengujian hipotesis ketiga menunjukkan bahwa terdapat perbedaan rata-rata tingkat kemampuan pelayanan koperasi, tingkat loyalitas pelangganan anggota, dedikasi dan kemampuan pengurus, manajer, pengawas, serta pengadaan modal intern antara KPN dengan Kopkar.
URI: http://repository.unpad.ac.id/handle/123456789/4192
Date: 2003-10-25


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account